Kako bo potekalo naše druženje?
Skupaj bomo 5 dni, od ponedeljka do petka. Dobimo se vsako jutro ob 8.00 pri spodnji postaji žičnice na Veliko planino.
“Mamica in očka, takrat dobita vse potrebne informacije, da bosta brez skrbi, ko bom jaz užival na gozdnem odklopu.”
Gozd nas vse leto vabi k odkrivanju – v njem se vedno kaj dogaja. Spodaj je opis kako bo potekal dan v gozdu.
Velika planina je eno prav posebno “igrišče narave”. Tam bodo otroci odkrivali še kako čudežne in vznemirljive reči. Spodaj je opis dneva na planini.
Kje drugje vam bodo otroci povedali vse o doživetem tednu, kot prav na planini?
DAN V GOZDU
- 8.00 zbor v Kamniški Bistrici (točna lokacija določena pred »pobegom«)
- jutranji pozdravni krog, srečanje z bontonom v gozdu in skupno načrtovanje dneva
- igra z naravnimi materiali, naravne oblike gibanja v gozdni telovadnici
- malica (okoli 12.00)
- popoldansko aktivnosti v gozdu
- krog o zaključku dneva – deljenje občutkov in vtisov o aktivno preživetem dnevu
- 16.00 odhod domov
DAN NA PLANINI
- 8.00 zbor v Kamniški Bistrici (spodnja postaja žičnice pod Veliko planino)
- jutranji pozdravni krog, srečanje z bontonom na planini in skupno načrtovanje dneva
- pohajkovanje po planini, gibanje na neravnem terenu, bosonoga hoja, tekanje, plezanje, kotaljenje, …
- malica (okoli 12.00)
- odkrivanje posebnosti planine
- pravljični pobeg v svet domišljije
- 15.30 vračanje v dolino
- 16.00 odhod domov
Potek aktivnega varstva se bo prilagajal glede na vremenske razmere in fizično zmožnost otrok.
Cilj dejavnosti - vzpostaviti temelje za učenje, ki jih otroci razvijejo s prosto igro
- Pridobivanje izkušenj z raziskovanjem, eksperimentiranjem in preizkušanjem.
- Pri kom in kako poiskati pomoč, ko ne morem sam.
- Kako biti iznajdljiv – odkrivati probleme in najti rešitve.
- Kako biti fleksibilen – preizkušati in predelati rešitve.
- Kako biti angažiran in vključen – vzdrževanje koncentracije, vztrajati pri nalogi, tudi če je
zahtevna.
Socialne interakcije preko spontane igre:
- Kako izbrati in se odločati.
- Kako se igrati in sodelovati z vrstniki in odraslimi.
- Kako uravnavati lastno vedenje in kako sprejemati / uravnavati vedenje drugih
- Kako razvijati »zmorem«.
- Kako biti mentalno čvrst, na primer pri iskanju alternativnih strategij, če zadeva ne
poteka po načrtih.
- Kako razumeti svoja občutenja in čustva drugih.
V kolikor se sledi nevrofiziološkemu ritmu otroka, ki v ospredje postavlja spontano gibanje in medvrstniško igro v naravnem okolju z neravnim terenom, ima otrok dostop do optimalnega razvoja možganov – vse to omogoča celosten razvoj na gibalnem, socialno čustvenem in intelektualnem razvoju. To je temelj za celostno uspešnost tekom življenja.
USPEŠNOST OTROK V ŠOLSKEM IN NADALNJEM ŽIVLJENJU
Raziskave o pričakovanih izidih predšolske vzgoje z vidika uspešnosti otrok v šolskem in
nadaljnjem življenju govorijo, o najboljših učnih rezultatih, če otrokov dan vsebuje kombinacijo:
- PROSTE IGRE na pobudo otrok samih, ki jo aktivno podpirajo odrasli in
- USMERJENEGA UČENJA v katerem odrasli podpirajo učenje otrok s pomočjo strokovno premišljenih, igrivih, izkustveno bogatih dejavnosti.
Vir: Eurydice: Prelet politik, Pomembni podatki o vzgoji in varstvu predšolskih otrok v Evropi, 2019Vir: Eurydice: Prelet politik, Pomembni podatki o vzgoji in varstvu predšolskih otrok v Evropi, 2019