ZAKAJ ODKLOP v GOZDU – na PLANINI?

ODKLOP

… od vsakdanjega vrveža, tehnologije, prekomerno vodenih aktivnosti s strani odraslih

MOŽGANSKO STIMULATIVNE GIBALNE AKTIVNOSTI:

bosonoga hoja po neravnem terenu, kotaljenje, plezanje, ravsanje, nošenje, potiskanje, vlečenje, padanje,…

PROSTA IGRA

… v načrtno izbranem naravnem okolju in dodanimi možgansko stimulativnimi sredstvi

STIK Z NARAVO:

spoznavanje narave, skrb za naravo, sobivanje z naravo v različnih vremenskih pogojih

ISKANJE ČUSTVENEGA JEZIKA V POGOVORU Z GOZDOM

SPONTANO PRIDOBIVANJE VEŠČIN:

igrivost, samoiniciativnost, zatopljenost, učenje na osnovi izkušenj, predvidevanje, domišljija, samorefleksija

POHODNIŠTVO:

pridobivanje vztrajnosti in vzdržljivosti na različnih terenih

Življenjski slog današnje družbe ne dopušča spontanega naravnega razvoja človeka.

Gibalna nedejavnost, vseprisoten stres, vedno večji vpliv zaslonov moderne tehnologije in izjemen življenjski ritem so dejavniki, ki so jim, v današnjem času, v velikem obsegu izpostavljeni že tudi otroci.

Priporočila Svetovne zdravstvene organizacije (SZO), ki so bila izdana leta 2019 so, da bi se predšolski otrok do 5 leta starosti moral dnevno gibati več kot 180 minut in se prosto igrati v obogatenem naravnem okolju vsaj 120 min na dan!

Žal tega kriterija naši otroci, sledeč po raziskavah ne dosegajo. Stroka posledice gibalne neaktivnosti z vidika zdravja enači s škodljivostjo kajenja!

Prav obdobje predšolskega otroka je ključen za gibalno – možganski razvoj, v kolikor mu je spontan razvoj onemogočen , se posledično kažejo težave na učnem, čustvenem in vedenjskem področju.